Farväl min vän

Snart säger jag farväl till dig min gamle vän.
Du har alltid funnits och träffats utanför mitt hem.
Vi delar många minnen du och jag.
Sena kvällar, många resor, du är kaptenen i mitt lag.
Du alltid funnits där när mitt deppiga jag tagit över.
Om jag är en kneckt så är du min dam av klöver.
I min vardag har du alltid varit mitt osläckta ljus.
Du har varit mig trogen trots min otrohet till annat rus.
Du är nästan perfekt och ser alltid lika bra ut.
Men snart måste vår ohälsosamma romans få sitt slut.
Nu är det dags för ett slut för vår hemliga kärleksaffär.
För i slutändan är det jag som bördan bär.
Du är perfekt men svagheten är just den.
Att man efter många dejter ligger sjuk i cancern.
När man träffar dig så betalar man ett högt pris.
Livet i insats och det går åt en massa flis.
Men som sagt är jag dig alltid trogen min gamle vän.
Du kommer alltid vara där när jag behöver dig igen.
Vi har några möten kvar för vår obotliga romans.
Jag är beroende av dig nästan som jag är i trans.
Så snart säger jag farväl till dig min gamle vän.
Du har alltid funnits där så vi ses snart igen.

/A.


Kommentarer
Postat av: mamma

bravo då ska jag också försöka gubben.

2011-01-20 @ 15:26:32
Postat av: Amadeus

Snyggt skrivet

/p

2011-01-20 @ 20:04:27
URL: http://enlivsnjutaresvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback