Söndag

Söndag och alltså dagen innan måndag. Måndag betyder ny vecka, nya möjligheter. För mig i Norge känns detta riktigt bra för nya möjligheter betyder nya jobb som betyder pengar som betyder att vi kan leva i Norge som betyder att vi har förenat nytta med nöje som är enligt mig i allra högsta grad rätt uttryck för att leva i Norge under våra omständigheter.

Gårdagen var rätt oklar för vi testade två av Trondheims alla uteställen. Det första stället vi hamnade på var ett ställe vid namn Crash som blev som en chock för mig eftersom jag hade förväntat mig dryga norskar, sjuka notor och ett trött folkslag ståendes på dansgolvet med en sjuhelvetes massa bira i händerna. Istället möttes vi av att ölen kostade bara 65kr, det var tre våningar och på varje våning fanns både dansgolv och ungefär 4-5 barer. Med andra ord finns det ingen kö för att få tag på sin halvbilliga öl. Skitsamma för här verkar det som att 65kr är bra pris på en öl. Roligare historier än så finns att berätta men jag orkar inte sitta och skriva en uppsats här.

Andra stället vi hamnade på hette Downtown och dit drog vi eftersom vi fick höra rykten om att det var snyggare tjejer där så "you got me by hello" i den meningen. Där var det fruktansvärt jävla varmt av alla jävla tjocka norrbaggar som försökte ragga med sig en piga för kvällen och det kändes lite som sagan om Ferdinand när alla fulla norrbaggar stod och flåsade och stampade för att bli valda medans vi stod och fiskade vid sidan av korkeken. Skämt åsido så var det en lyckad första utekväll för min del för jag har aldrig haft ett så stort leende på läpparna hela kvällen.

Slutet av den här kvällen ska vi nog inte tala om för vi vet hur det blir när alla blir lite för förfriskade.

Näe tjing tjong för nu ska jag släppa loss mina fingrar över Chris istället för bloggens stackars nakna kropp.

/Amadeusamadeusamadeusamadeusamadeus

Kommentarer
Postat av: MAMMA

UPPDATERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-10 @ 18:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback