Söndagsbloggande

Nu sitter jag vid bordet i våran lilla tvåa på 37 kvm och har precis hällt upp en dryg femma, eventuellt dryg sexa Black Label och ska försöka mig på ett blogginlägg..

Idag vaknade vi av att Rebecca har åkte över till sin käreste för att fylla på lungorna och så. Vi grabbar som är kvar har spenderat hela dagen till absolut ingenting.. Vi har bara suttit vid varsin dator och spelat lite skitspel. Men det kan vara rätt skönt att göra ingenting ibland. Vi hoppas på att jobben kommer den här veckan som en våg av erbjudanden ungefär som Big Mike får i filmen Blindside efter att ha visat sig vara kung på amerikansk fotboll.. ja, va nöjd Linnea för att jag nämner det eftersom du tipsade mig om filmen. Pengarna börjar tyvärr sina mer och mer så ett jobb vore ju bättre än vatten vid en skogsbrand.

Jag har även märkt ett ständigt tjat på facebookchatten om att vi ska blogga men det är lite klurigt då vi ofta har mycket att göra på dagarna.. förutom idag då.. och sen är jag nästan helt ensam om att lägga ner lite tid för att skriva här.

Alla man pratar med frågar om hemlängtan men ingen av oss känner något än. Iallafall inte som någon har delat med sig av. Jag trivs riktigt bra här förutom den tillfälliga jobbsituationen men löser det sig inte här med jobb så får vi lösa det istället. Jag känner att det är rätt skönt att komma bort från Vallentuna och alla problem som föds där. De problemen dog påväg till flygplatsen för drygt en vecka sen och kvar är bara längtan och saknaden av alla nära och kära.

Dagens citat:
"Man kan inte mer än försöka."

Over and out, Amadeus.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Bra att du minns min vän - Jag är nöjd. Puss pojkar!

2011-01-16 @ 22:00:10
URL: http://thenastytruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback